Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 12 maj 2010 20:58

SNART SMÄLLER DET!

     


lite fel bild kanske....

  

Brunbrända ben, vita klänningar som fladdrande flaggor i vinden. 
Pojkar stiligt klädda i kostym och självklart mössan i högsta hugg.
Ungdomar som i lycklig förvirring hoppar och skriker på flak runt om i stan,
rusigt lyckliga över att äntligen ha avslutat ännu ett kapitel i sina liv. 
Detta är bilden som fastnat i mitt huvud, den har verkligen fastnat och det är det enda jag ser, hör och känner dagligen.

Den här är lite mer passande.

Bilden av brunbrända ben, vita klänningar som fladdrande flaggor i vinden. Pojkar stiligt klädda i kostym och självklart mössan i högsta hugg. Ungdomar som i lycklig förvirring hoppar och skriker på flak runt om i stan,rusigt lyckliga över att äntligen ha avslutat ännu ett kapitel i sina liv. 

Den här bilden har fastnat i mitt huvud, den har verkligen fastnat och det är det enda jag ser, hör och känner dagligen.

Det är helt galet jag är snart klar det är 8 riktiga skoldagar kvar, snart är det bal och sen smäller det!


Av Anna - 10 maj 2010 19:59


Det är konstigt att jag alltid lyckas! 
Varje morgon är det samma sak. Väckarklockan sätter igång med sitt skrikiga ringande för tjugofjärde gången och jag sätter mig yrvaket upp, med håret på ändan i ren panik. Samma tanke som varje morgon poppar upp, NEJ! HELVETE! 
Jag skulle stått färdigduschad, påklädd och mätt framför dörren redo att gå till bussen för en si sådär femton minuter sen.
Denna morgon är självklart inget undantag.
Snooz knappen på väckarklockan är min värsta fiende. Man borde leta upp den som uppfann helvetes-knappen och kasta en väckarklocka i huvudet på honom.
 
När jag väl kommer upp efter att ha slösat tjugo minuter på att vara irriterad på att jag aldrig lyckas komma upp i tid, kan jag se fram emot ännu en dag när jag kommer se ut som ett mörbultat troll hela dagen. Det är konstigt att man inte skrämmer iväg klasskamraterna när man som vanligt kommer in i klassrummet iklädd det som låg närmast i farten på väg till bussen, som antagligen inte är så matchande och knappast moderiktigt.
Att jag varje morgon kommer inspringandes iklädd min skogsmulle utstyrsel, skrikandes förlåååååt och hasplar ur mig en  lika dålig ursäkt som dagen innan gör ju inte saken bättre. 
Antar att dom börjar bli vana! 
Hade det inte varit för den här jävla snooz knappen hade mitt liva varit mycket enklare.

Det är konstigt att jag alltid lyckas! Varje morgon är det samma sak. Väckarklockan sätter igång med sitt skrikiga ringande för tjugofjärde gången och jag sätter mig yrvaket upp, med håret på ändan i ren panik.

Samma tanke som varje morgon poppar upp, NEJ! HELVETE! 

Jag skulle stått färdigduschad, påklädd och mätt framför dörren redo att gå till bussen för en si sådär femton minuter sen

.Denna morgon är självklart inget undantag.

Snooz knappen på väckarklockan är min värsta fiende. Man borde leta upp den som uppfann helvetes-knappen och kasta en väckarklocka i huvudet på honom.


När jag väl kommer upp efter att ha slösat tjugo minuter på att vara irriterad på att jag aldrig lyckas komma upp i tid, kan jag se fram emot ännu en dag när jag kommer se ut som ett mörbultat troll hela dagen. Det är konstigt att man inte skrämmer iväg klasskamraterna när man som vanligt kommer in i klassrummet iklädd det som låg närmast i farten på väg till bussen, som antagligen inte är så matchande och knappast moderiktigt.

Att jag varje morgon kommer in springandes iklädd min skogsmulle utstyrsel, skrikandes förlåååååt och hasplar ur mig en  lika dålig ursäkt som dagen innan gör ju inte saken bättre. Antar att dom börjar bli vana! 


Hade det inte varit för den här jävla snooz knappen hade mitt liva varit mycket enklare.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards