Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Duschdraperier

Av Anna - 13 mars 2009 17:48

Ni vet det faktum att duschdraperiet drar sig innåt mot väggen när man duschar, för er som vet vad jag pratar om så vet ni att det är fruktansvärt irriterande.

För er som inte lagt märke till detta så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag avslöjade detta för tro mig ni kommer att bli mycket medvetna om att jag har rätt.

Jag själv har aldrig stört mig på detta eller ens lagt märke till det innan jag en kväll tittade på "englishteaparty" där de konstaterade det här faktumet och förklarade varför det duschdraperiet gjorde så.

Efter detta har jag inset att det stämmer och jag håller nu mer varje gång jag duschar på att slå halft ihjäl mig vid försök att ta död poå det förbannade draperiet som dras mot kroppen när jag i lungan ro försöker duscha. Istället för att lyckas med att få bort draperiet så slutar det oftast med att jag ligger intrasslad i draperiet har blåmärken över hela kroppen efter fallet och vill förklarar hämd mot det för trehundrafemtioelfte gången (och kanske lite överdrivet men det är ren ondska i duscdraperiet)

Som sagt jag ber om ursäkt för till er som aldrig har lagt märke till det förut för ni kommer garanterat att börja störa er på det!

Ja jag är mycket medveten om att jag tillägnat ett blogginlägg till att prata om ett duschdraperi,förstår ni då hur mycket jag avskyr hela situationen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 maj 2010 20:58

SNART SMÄLLER DET!       lite fel bild kanske....    Brunbrända ben, vita klänningar som fladdrande flaggor i vinden.  Pojkar stiligt klädda i kostym och självklart mössan i högsta hugg. Ungdomar som i lycklig förvirring hoppar och skr...

Av Anna - 10 maj 2010 19:59

Det är konstigt att jag alltid lyckas!  Varje morgon är det samma sak. Väckarklockan sätter igång med sitt skrikiga ringande för tjugofjärde gången och jag sätter mig yrvaket upp, med håret på ändan i ren panik. Samma tanke som varje morgon poppa...

Av Anna - 9 april 2010 14:36

Här kommer den färdiga versionen av novellen jag skrev om i ett tidigare inlägg, inte korrekturläst så det går utan tvekan att hitta fel här och där men det får ni leva med!      Jag vänder upp och ner på lådan så att innehållet sprids framför ...

Av Anna - 9 april 2010 14:31

Silvrigt pärlemoskimmer En reflektion på väggen En halskedja mot ett benvitt nyckelben Vilken dröm Att få sitta där i i din halsgrop och dingla med benen & hålla ditt hjärta av silver tätt intill kroppen. ...

Av Anna - 9 april 2010 12:40

Äntligen har min ensamhetsångest släppt! Solen skiner in på mig genom burspråksfönstren, lägenheten är tom tom tom, jag dricker mitt morgon kaffe, målar tånaglarna och har musik på högsta volym. Kan det bli bättre än så här? Tassa runt barfota på...

Ovido - Quiz & Flashcards